Je offerte versturen: liever digitaal of toch op papier?
Hoe raakt je offerte veilig bij de klant? Met een papieren versie krijg je nooit 100% zekerheid. Je voorstel kan verloren gaan bij de post, of je klant kan bij hoog en bij laag beweren nooit iets te hebben ontvangen. Ook met e-mail slaap je niet op twee oren. Een e-mailadres is snel fout of onduidelijk, je document raakt verloren in een overvolle inbox of komt in de spamfolder terecht.
Daarom doen steeds meer bedrijven een beroep op het online versturen, raadplegen en goedkeuren van offertes. De voordelen van deze werkwijze zijn legio.
Goedkoper dan per post
In tegenstelling tot een papieren exemplaar – waarvoor je papier, inkt en postzegel betaalt – is een online offerteplatform zo goed als gratis. Bij de meeste software blijft de kostprijs voor het verzenden van een offerte gelijk, ongeacht het aantal.
Niet alleen de prijs voor het verzenden keldert, ook de uren die je besteedt aan opvolging. Zo kan je focussen op het sluiten van de overeenkomst in plaats van achter je klant aan te hollen.
Overal raadpleegbaar
De ontvanger kan je offerte overal en altijd bekijken. Sterker nog: hij kan ze direct ondertekenen met tools zoals Signrequest of CloudSign. Op zijn smartphone, tablet of computer, op kantoor, op vakantie of op het toilet – overal kan hij zijn akkoord geven. Handig toch?
Bezorg je de offerte toch liever op papier, zonder online tool? Maak deze dan op in Word of Excel, en exporteer vervolgens naar PDF.