Alles heeft een prijs, maar wat is de jouwe?
“Een van de taken waarop we besparen, is boekhouding. Belastingen, kwartaalaangiftes … verlopen allemaal via het bedrijf van onze business angel. Dat scheelt een slok op een borrel. Maar het betekent niet dat we ons niets aantrekken van de financiële kant. Integendeel, voor onze prijszettting gingen we in het begin zelf op onderzoek.”
“Toen we nog voor onze werkgever werkten, stuurden we een enquête door naar alle collega’s. Vind je ons product een goed idee en wat wil je ervoor betalen? Zij stuurden dat dan door naar hun netwerk en zo hadden we duizenden deelnemers. Je wil immers vooral de eerlijke mening van mensen die je niét kennen. Alweer een voorbeeld van zaken die je kan uitbesteden maar ook perfect zelf kan doen. Zo kregen we een goed inzicht in de mogelijke markt en wat mensen voor Billiebubs willen betalen. Dat combineerden we dan met een kostengebaseerde prijsstrategie om de winstmarge te bepalen.”
“Voor Groats, ons tweede merk dat sinds maart 2023 via de retail wordt verdeeld, hanteerden we een andere prijsstrategie. We keken in de rekken naar andere merken en kozen op basis daarvan een positie. Met die richtprijs zochten we dan uit hoeveel fruit we konden gebruiken om voldoende marge te behouden. Er valt voor elke strategie iets te zeggen, dus ook hier is advies inwinnen de boodschap.”